Stichting Skarsterlan - Roemenië: helpt kansarme inwoners van Medias e.o.

St. Skarsterlan - Roemenië helpt kansarme inwoners van de stad Medias. De inwoners van Medias, maar ook van heel Roemenië hebben een inkomen dat 1/3 is van Nederland.

De Stichting helpt in Medias bij de opbouw van een dagopvang voor meervoudig gehandicapten, bij een verzorgingstehuis voor ouderen in Biertan (nabij Medias) en bij een 24-uurs dagopvang voor gehandicapten.

Medias in een historische stad en ligt vlakbij het middelpunt van Roemenië en is sinds de val van dictator Nicolae Ceaușescu in 1989 in wederopbouw. Deze wederopbouw gaat gestaag verder.

=========================================================================================================================

Bestuur Civitas Mediensis brengt bezoek aan onze gemeente
Het bestuur van onze zusterstichting in Medias, Civitas Mediensis, heeft in september 2018 een bezoek aan onze gemeente gebracht. Woensdag 29 augustus is het bestuur van Civitas Mediensis ontvangen in de raadszaal van de gemeente De Fryske Marren. Wethouders Jos Boerland en Durk Durksz waren daarbij aanwezig, evenals een aantal raadsleden.

Ivo de Wolff heeft namens de groep jongeren die in mei naar Medias zijn geweest voor het jongerencongres het verslag en ervaringen van hun reis gepresenteerd.

Klik hier voor het verslag en de foto's.

Jaarverslag 2017: klik hier:

Evenement in Medias georganiseerd:
Onze zusterstichting in Medias (Civitas Mediensis) organiseert elk jaar evenementen voor de kinderen en volwassenen die wel een steuntje kunnen gebruiken. Zij zijn er erg dankbaar voor. Een leuke moment in hun donkere bestaan.

Klik hier voor de foto's.