Het verslag het bezoek van het bestuur van Civitas Mediensis.

Het bestuur van onze zusterorganisatie in Medias, Civitas Mediensis, heeft een bezoek gebracht aan onze gemeente De Fryske Marren.

Eén van de onderdelen was het bezoek aan de gemeente. Wethouder Jos Boerland (contactwethouder voor Medias) ontving het bestuur in de raadszaal met een mooie toespraak in het Roemeens. Gelukkig voor ons heeft hij het ook in onze eigen taal vertaald. Toespraak Roemeens. Toespraak Nederlands.

Voorzitter van Civitas Mediensis, Eva Ciuciună, heeft met een presentatie vertelt wat de stichting in Medias zoal doet.
Zij geeft veel hulp aan weeskinderen, kinderen en ouderen die gehandicapt zijn en aan (alleenstaande) ouderen. (zie ook hier de projecten)

Eens per jaar organiseren zij een fundraise avond, waar ze veel geld ophalen voor hun projecten. Ook onze stichting draagt jaarlijks bij. Klik hier voor het verslag van een van de fundraise avonden die gehouden werden.

Ivo de Wolff heeft met een mooie presentatie verslag gedaan van de deelname aan het jongeren debat over de toekomst van Europa en de Europese verkiezingen. De stad Medias had dit Debat for European Democracy georganiseerd. Jongeren uit de 4 partnersteden van Medias deden hier aan mee: Dabrowa-Górnicza (Polen), Sopron (Hongarije), De Fryske Marren en Medias zelf.

Tot slot vertelde onze secretaris Ineke Lobregts over het ontstaan van contacten tussen Medias en De Fryske Marren en de beide stichtingen en het werk wat hier in De Fryske Marren wordt gedaan om de minstbedeelden in Medias te ondersteunen en een hart onder de riem te steken.